Miért jelenti a D vitamin a legjobb módszert a koronavírus elleni védelemre?

Az immunrendszer megfelelő működéséhez D vitaminra van szükség. Azt főleg a Napból nyerjük, de mivel jelenleg a legtöbben otthonról dolgozunk és keveset járunk ki, más formában kell azt a testben pótolnunk. Miért olyan nagy segítség hát a D vitamin a koronavírus elleni védekezésben és miért olyan fontos a szervezet számára?  

Hogyan befolyásolja a D vitamin az immunitásunkat?

A D vitamin komplex és jelentős hatással van az immunrendszerre. Képes aktiválni az antitestek képződését a baktériumok és vírusok ellen. Az influenzás időszakban a D vitamin segít fenntartani az immunrendszer egyensúlyát, így segít megelőzni a betegségeket.

A D vitamin akár 90%-át a Napból nyerjük és mivel nálunk nem süt egész évben intenzíven, a novembertől márciusig tartó időszak különösen kritikussá válik.  A téli napokon a mennyisége a vérben akár 50%-al is csökkenhet! 

Ahová nem megy a Nap, oda az orvosnak kell menni…vagy nem, ha ésszerűen pótoljuk az ellátását. A D vitamin hiány ráadásul légúti megbetegedésekhez vezethet mint az asztma, a tuberkulózis és a krónikus obstruktív tüdőbetegség. Mivel az új koronavírus elsősorban a tüdőt támadja, a megfelelő D vitamin bevitel csökkentheti a fertőzés kockázatát.

Mi az, amit garantáltan nem tud a D vitaminról?

A D3 vitamin fontos szerepet játszik a szervezet számos folyamatában, amelyek napi szinten zajlanak anélkül, hogy tudomást vennénk róluk. Elengedhetetlen a jó egészség megfelelő fejlődéséhez és fenntartásához a fogantatástól az időskorig. Szükségünk van rá, hogy a testünk képes legyen felszívni a kalciumot. Enélkül, egyszerűen fogalmazva, a szervezetben lévő kalcium nem működik. Felelős tehát a kalcium és a foszfor felszívódásáért a belekben és ezáltal a csontok, fogak és izmok minőségéért is. Támogatja a jó immunitást.

A D vitamin hiány fő megnyilvánulásai a következők: nyugtalan alvás, fáradtság, gyakori megfázás, izomgyengeség, izületi fájdalmak, reumás arthritis, pikkelysömör, depresszió, fogíny gyulladás, magas vérnyomás és szívbetegségek. A D vitamin hiány negatívan hat a csontsűrűségre, ami a gyermekeknél angolkórt, a felnőtteknél törékeny, deformált csontokat és az időseknél gyakori töréseket vagy izületi fájdalmakat okozhat.

A D vitamin fő forrása a napfény és a minőségi étrend. Étrendi bevitele azonban manapság elenyésző, mivel főként a zsíros tengeri halakban (tonhal, lazac, makréla), kisebb mennyiségben a májban, a tojássárgájában (a szabadon tartott tyúkok tojása 4-6-szor több D vitamint tartalmaz, mint a nagyüzemi ketreces tartásból származó tyúkoké), a tejtermékekben, élesztőben, a napon szárított gombában, a kakaóban, kókuszban vagy avokádóban található meg.

Számos, világszerte végzett klinikai tanulmány megerősíti a D vitamin hiányát főként a gyermekeknél és az időseknél, cukorbetegeknél, terhes nőknél és leginkább azoknál, akik ülő életmódot folytatnak. Ez a hiány számos súlyos betegséget okozhat. A legrosszabb helyzetben az idősek vannak, akik a legkevesebb időt töltik a napon, az öregedő bőr ráadásul kevesebb D vitamint termel a napon, ezért 50 éves kor után elengedhetetlen naponta legalább 1000 IU D vitamin bevitele.

Az orvosok gyakran csak kalciumot írnak fel az oszteoporózisban szenvedő idősek számára, ami azonban nem elegendő. A D vitaminnal nem csak erősebb csontokra, de jobb életminőségre is szert tesznek.

Korábban a javasolt D vitamin adag sokkal alacsonyabb volt. A kutatók azonban nemzetközi konszenzusra jutottak és újabban a javasolt napi D vitamin adag (NRV) legalább 2000 IU, de előnyösebb a 4000 IU, feltéve, hogy legalább egy része szintetizálódik a bőrben a napsugárzás hatására. A 2000 IU dózis körülbelül 50 μg-nak felel meg.

Az Európai EFSA Élelmiszerbiztonsági Hatóság is átértékelte és módosította az ajánlott D vitamin beviteli értékeket a kezdeti 5 µg mennyiséghez képest az alábbiak szerint:

  • 1 éves kor alatti gyermekek: 1 000 IU= 25 µg
  • 10 éves kor alatti gyermekek: 2 000 IU= 50 µg
  • 17 éves kor alattiak: 3 000 IU=100 µg
  • Felnőttek: 4 000 IU= 100µg

 A koronavírus fertőzés kockázatának csökkentése érdekében a D vitamin a legjobb választás. 

A Dr.Protect D vitamin kapszula ideális módja a D vitamin feltöltésének. Akár 2000IU D3 vitamint tartalmaz, amely akár 1000% NRV-t és 150 mg Kalciumot tartalmaz a jobb hatékonyság és felhasználhatóság érdekében a szervezetben.